Nové modely 2021
Během hektických měsíců minulého roku se nám podařilo dokončit omlazení dvou stěžejních modelů.
Mastr a Royal.
Původně jsme si říkali, že je čas na novou koloběžku, že vše postavíme od podlahy. Měli jsme více či méně šílené nápady na inovace.
Jenže v průběhu procesu, jak už to začíná být pravidlem, jsme si řekli:
Nebudeme vymýšlet znovu kolo, které funguje.
Oba dva modely jsou prodejní páteří M-I-B-A /Mastr v zahraničí, Royal v tuzemsku/.
Nepotřebujeme vylepšovat prodejní výsledky.
Existuje určitě spousta dobrých důvodů, proč jsou zákazníci spokojení se stávajícím konceptem.
S těmito úvahami při vývoji je spojená ještě jedna. Jde o samotnou podstatou firmy. Nejsme žádní střelci, kteří se střemhlav vrhají do vln neznáma. Máme rádi metodickou práci, postupné zlepšování krok za krokem. Neustále se snažíme zdokonalit v prezentaci, obchodu, logistice. Neustále se snažíme posouvat systémem postupného vylepšení organizaci práce ve výrobě.
V Japonsku pro tento postup existuje krásné slovo.
Kaizen.
Systémem Kaizen je proslulá třeba Toyota, která postupné vylepšování posunula nejprve na úroveň firemní kultury, následně pak v devadesátých letech začala školit jiné firmy mimo obor.
Ale zpět k novým modelům.
Co jsme tedy změnili?
Celý rám je nově z 1,5 mm profilů, které jsou známé a vyzkoušené na našich větších modelech a také na naší největší skládačce Split.
Díky tomu je rám lehčí o 600 gramů /jak Mastr, tak Royal/.
Hlavová trubka je delší o 2 cm / o chlup vzpřímenější postoj při jízdě/.
Royal má nové obutí, Schwalbe Maraton racer, které je výrazně lehčí, než stávající Schwalbe Road cruiser.
Geometrie zůstala zachována tak, jak jsou na ni všichni zvyklí. Světlá výška, prostor pro jezdce, úhel hlavové trubky vše je tak, jak má být.
Abychom podtrhli tyto změny, před Vánoci jsme vyprodukovali takzvanou první edici. Je v černé barvě a od sériové se liší lehčím představcem a řidítky, které sníží celkovou hmotnost o dalších 400 gramů. Najdete je u našich prodejců.
Pavel Werner