Co chystáme 1/3

Tak jako se střídají roční období, tak i my ve firmě procházíme různými fázemi. Produkčními, teoretickými, realizačními. Víc než podrobným popisem toho, co chystáme, Vám raději vysvětlím,

jak jsme k tomu došli a proč to chceme dělat.

Tyto dva faktory jsou, dle mého, nejvíce opomíjeným nástrojem, jak se sblížit se zákazníkem. Pokud jsou úplně vynechány z procesu, většinou vedou k nedorozuměním.

 

Již nějaký měsíc pracujeme na zavedení vyšší výbavové řady našich koloběžek. Navazujeme tak na oblíbené individuální stavby, které realizují naši obchodní partneři. Součástí vyšší specifikace budou i mechanické kotoučové brzdy.

 

Pamatuji, kdy před 6-7 lety byly kotoučové brzdy na koloběžkách velké téma. Lepší, horší, levnější, dražší. Tehdy bylo kotoučové řešení v nákupních cenách násobně dražší. Skoro každý výrobce nabízel kotoučové brzdy v rámci svého programu jako okrajovou část nabídky. Časy se mění, dnes jsou kotouče zcela standardní součást všech výbavových stupňů.

 

Nejsme tu od toho, abychom zákazníkovi říkali, co je lepší nebo horší řešení.

Téma V-brzdy vs kotoučové je pomalu starší než celá koloběžková historie.

Jednoduše nabízíme další možnost pro toho, kdo spatřuje v tomto řešení větší eleganci, technologický progres, nebo větší a bezpečnější brzdný účinek ve ztížených podmínkách /typicky mokro a bláto/.

Kotoučové brzdy pojí i jiné téma. Jak moc je koloběh spojen s cyklistikou? Dle nás je jeden z největších omylů koloběhu přirovnávání k jízdním kolům. Konstrukce je zcela odlišná, stejně jako historický vývoj /120 vs 20 let/. Zcela odlišné je pojetí sportu.

Celá moderní historie koloběhu je dlážděna lidmi, kteří byli mylně přesvědčeni, že koloběžky budou prodávat dealeři jízdních kol ve velkém.

Je to jako byste přirovnali motocykly k automobilům, protože oba stroje jezdí po silnici a mají motor. Přitom z hlediska cílové skupiny a využití není nic vzdálenějšího než motocykl a auto. Nebo koloběžka a kolo.

 

Rozlišujeme mezi upínáním se na cyklo-historii a inspirací technických řešení a dílů. Cesta koloběhu je  z dosavadních zkušeností diametrálně odlišná. To nám ovšem nebrání se inspirovat a využívat nepřeberné množství dílů z cyklosvěta. Naopak. Je to obrovská výhoda, koloběh ještě není tak rozvinutý, aby třetí strany ve velkém vyráběly speciální díly /krásný příklad jsou triatlonová kola, která dnes tvoří samostatnou kapitolu cyklistiky/.   

to be continued... 

PS.: fotky pro inspiraci pořídil a stroje připravil Vašek Jun a Vojta Hrůza, Koloběžky-Plzeň