Revoo edice Michal Kulka

Vlastně si vzpomínám úplně přesně, kdy jsme se o speciální edici začali bavit poprvé.. 

červenec 2020

Byli jsme v Čáslavi, den před Pardubickým Vinařským půlmaratonem, na návštěvě u Michalových rodičů. 

Michal mi tehdy nadšeně vyprávěl, jak bude spolupracovat na sérii videí o technice jízdy pro začátečníky. Měl jsem radost, že směřuje tím správným směrem, trénuje v koloběhu sportovní týmy i jednotlivce napříč výkonnostní třídou nebo zařazením, spolupracuje s výrobci.

“Rád bych udělal jednou kompletní projekt, se vším všudy,” říkám. “Koloběžku pro všechny sportovce, vhodnou pro techniku, kterou učíš. Vybereš a otestuješ díly, máš volnou ruku. Nezáleží na tom, jak dlouho to bude trvat. A já k tomu udělám pořádnou prezentaci, jak se na speciální edici sluší a patří. Fotky, art book, vysvětlení co a proč.”

“Jako Sagan a Specialized,” smáli jsme se oba.

 

září 2020

S kamarády v italském Livigno na koloběžkové dovolené. Mezi nimi i Vincent, největší evropský distributor koloběžek.

Oba s Michalem mluvíme překotně jeden přes druhého, jak se těšíme na edici a jaké máme plány. 

“ Sehnal jsem díly, prošel jsem snad všechny triatlonové významné výrobce, abychom sehnali ty správné řidítka. Všechny díly máme na cestě, těším se. Uděláme pár kusů, jako poctu Michalovi, který vyhrál mistrovství světa,” říkám.

“ Vyberu barvu, otestuju díly, moc by se mi líbilo, kdyby to mělo značku mistra světa, barevné pruhy,” říká Michal.

Vincent se směje, jak nám oboum svítí oči a mluvíme páté přes deváté v rozhovoru, který nekončí, na který se nabalují další a další věci a témata k řešení. 

V pauze, kdy se oba nadechujeme k další kanonádě, tak jenom zahlásí:” Tak mi je taky udělejte, vezmu jich 30.”

 

listopad 2020

“ Ahoj, mám konečně všechny komponenty pohromadě na testování, ale nervově se mi zhroutil svařeč, takže pro změnu nemám rám. Dám ti zatím svůj starý závodní, bude to vypadat jak v cirkuse, ale účel to splní, už jsi si vybral barvu?”

 

leden 2021

“ Ahoj, všichni se zbláznili, Campagnolo ma dodací termín 14 měsíců, domluvil jsem Mavic, už máš vybranou barvu?” 

“ Ahoj mistře, vidlice od Trigonu klapnou na červen, sháním usilovně Controltech /řidítka a brzdy/, tak žlutou barvu říkáš?” 

============================================================

Takhle nějak to z dálky vypadá. K čemu jsme vlastně dospěli? 

Předně, kdo nezná, Michal Kulka je ambasador koloběhu, v současné době jediný trenér, který se trénování svěřenců věnuje full time. Mistr světa v koloběhu, účastník Tour de France a Gira na koloběžce, atletický svěřenec Jany Červenkové, reprezentantky na 1500 metrů, vystudoval faktultu tělesné výchovy a sportu, dosáhl nejvýššího trenérského vzdělání, třidy 1.

Pro mě osobně, pro celou firmu, obrovský závazek udělat koloběžku pro veřejnost tak, aby se pod ni mohl Michal podepsat.

Hledali jsem takovou konfiguraci, která umožní jezdit sportovní technikou s důrazem na zdravotní aspekty. Při nastavení kokpitu jdou proti sobě vždy dva parametry. Je potřeba maximalizovat prostor pro jezdce a zároveň umožnit co největší prostor pro koleno. Jinými slovy je žádoucí, aby ruce byly co nejblíže ose předního kola a řidítka zároveň nepřekážely nášvihu kolen. K dosažení těchto parametrů  v závodním koloběhu slouží už roky tzv. triatlonové řidítka. Tato konfigurace má hojné zastoupení ve startovním poli, byť se nejedná o jediné správné nastavení. Ale má jednu nespornou výhodu: kromě maximálního rozsahu pohybu nohou vám umožní velice efektivně využít pohyb celého těla při odrazu směrem od sebe. Naopak nedostatky tohoto nastavení se projeví  při sjezdu nebo jízdě do kopce, kdy při vyšší frekvenci používáte rovný úchop a nedosáhnete na brzdovou páku. To je eliminuje přidáním třetí, průběžné brzdové páky.

Koloběžka v této edici nebude jen pocta jezdci, který se podílel na jejím vzniku nemalou měrou. Je to první pokus o zachycení překotného vývoje posledních 5 let, kdy se téměř bez výjimky začalo závodit na strojích s koly 28/28. 

Vůbec první závodní nasazení proběhlo teprve v květnu 2014, kdy Hannu Vierikko přivezl prototyp RaceMax 28/28 v krásné oranžové barvě na start prvního Etapáku a postavil se proti prvnímu prototypu Revoo 28/28 / tenkrát ještě se štanglí uprostřed/, který jel Ondra Koláček. Původní sériové verze těchto rámů vážily 4,3 Kg.

Nedílnou součástí této konfigurace je správné provedení techniky jízdy tak, aby jste měli v každém okamžiku stroj co nejvíce pod kontrolou. Správné sbalení ve sjezdu, efektivní odraz při zapojení celého těla, jízda do kopce a mnoho dalšího.

Proto součástí koupě koloběžky v této edici bude i poukaz na hodinu tréninku s Michalem Kulkou. 

Pamatujte však, že správně nastavená koloběžka je jen část radosti, který tento sport přináší. Tou pravou esencí jste Vy, Vaše odhodlání, houževnatost, disciplína a touha něco dokázat.   

 

Sami vidíte, že historie závodních koloběžek 28/28 je velmi krátká. Proto chceme zkušenosti nasbírané závodníky promítnout do sériové výroby. A k tomu jsme si vybrali někoho, koho si vážíme. Michala Kulku.     

Zbývá zodpovědět už jen jedna otázka. Kdy? Brzy. 

                                                                              Pavel Werner a Michal Kulka