Vítejte ve světě 2021

Tak pojďme na to. Do jakého roku že jsme se to probudili?

Vítejte ve světě 2021, kde:

Nic nefunguje tak, jak jsme byli zvyklí. Práce v Asii je drahá. Nedostatek vstupů /hliník/ vede ke zpožděným dodávkám komponentů /řidítka, představce/. Zemská osa se vychýlila o 3 stupně, protože všechny kontejnery zůstaly v Evropě a prázdné je zpět nikdo nepoveze. Dodací lhůta objednávky například u Tektra je únor……..wait for it…..2023. Schwalbe 14 měsíců. Mohl bych takto pokračovat. Když není materiál, dlouhodobě budované dodavatelské vztahy to nezachrání. Velcí hráči vykoupili všechny výrobní kapacity na Taiwanu na roky dopředu. Jako vrchol všech vrcholů je vyprodán i český MITAS do konce roku. Zdravím na dálku.

 Za poslední týden zdražily obalové fólie, podlahové pásky, náboje. Extra dočasné příplatky, letecké přepravy, pokud už něco seženete, na denním pořádku. Nebavíme se tu o “ je nám líto, zdražujeme o 3%”. Svět 2021 jede na stovky procent u jakékoliv položky. Držte si klobouky, máme za sebou teprve první kvartál.

EUR/USD jak na horské dráze, 8% během 3 měsíců rozdíl v kurzu. To jen tak na okraj.

Plánování je jako flusání do moře. Naprosto běžný jev: “Dobrý den, chtěl bych naplánovat objednávky. Jasně, žádný problém, objednejte si, hodíme to do systému, pak Vám řekneme, kdy by to mohlo být a až to dojde, tak se dozvíte, kolik to bude stát.”

Předplaťte si zboží 100%, aby byla jistota, že ho dostanete. Omyl. Letí storno a vrácení peněz.

Slovy Karla Novotného, marketingového ředitele výrobce kol BP Lumen: “Děcka jestli si letos plánujete pořídit kolo, tak se s tím moc nemazlete. Jakože počkat si na podzimní slevy? Nebudou. Frfnit kvůli barvě? Raděj si ji zamilujte!”

Je obrovská výhoda produkovat v ČR nebo Evropě. To je totální změna mapy oproti zavedeným zvyklostem. Nevěřil jsem, že to někdy zažiju. 

 

Přijde vám text nahoře jako velký problém pro malou produkující firmu? Tak vězte, že my jste ti, co měli štěstí. Máme možnost bojovat, adaptujeme se, jako vždy. Pokud máte komplet outsourcovanou výrobu, tak Vám v podstatě jen chodí maily o oddálení dodávek.

 

Co s tím v roce 2021 uděláme v MIBU?

Máme za sebou 3 měsíce, kdy jsme dodali vše, co bylo dohodnuto, v řádném termínu. Máme zpocené čela, to teda jo. Díky četným konzultacím jsme věděli o možných problémech již v srpnu minulého roku, měli jsme čas připravit sebe a obchodní partnery a domluvit to tak, aby bylo všeho dostatek. 

Musel jsem stáhnout předchozí článek o tom, že jsme minulý rok 4 týdny /březen/ odstavili výrobu. Ještě v prosinci mi chodily zprávy, jestli jsme zavření a jestli ještě někdy budeme produkovat. :)

Poptávka je enormní. Nově nás koupíte třeba v Kanadě, Austrálii, na Islandu, na Ukrajině, v Japonsku, úúúúúúúžasná komunita je v Anglii.

Jsme zvyklí improvizovat a adaptovat se. Zatím to vypadá, že změn pramenících z nedostatku dílů bude jen minimum. 

Nově dáme na model GS Michelin pláště.

Na přelomu května a června bude nová specifikace Revoo silniční. Mohu prozradit, že standard bude na kolech MAVIC Ksyrium Elite a vidlici Trigon.

Začneme produkovat Revoo Gravel, jehož nultou serii jsme uvedli v zari minulého roku.  

Doděláme snad konečně už dlouho odkládanou Tiny 12/12.

Držím v ruce vzorky z 3D tisku, které nám dají obrovské možnosti doladit naše ručně vyráběné koloběžky nejmodernějším řešením na míru. 

 

A ještě jedna věc na závěr................................................................................................. skládací GS

 

Tyto řádky píšu proto, že se těším na to, co všechno ještě dokážeme a jsem hrdý na to, že se nám všem daří. Odmítám se v dnešní době podávat zkáze a zmaru, jsme připravení spolupracovat s těmi, co chtějí. Jsme připraveni pomoci těm, co o to požádají. I kdyby byli z jiného tábora.

 

To všechno v době, kdy prodeje koloběžek v ČR i zahraničí za první kvartál 2021 zlomily všechny dosavadní prodejní rekordy.

A sezona ještě nezačala.